Ovatko kotisivusi hyödylliset

Myyntisi perustuu siihen, että sinulla on ratkaisu asiakkaan ongelmaan.

Myytpä lähes mitä tahansa, ratkaisua ongelmaan etsitään hakukoneella.

Uudistetut, hakukoneoptimoidut ja käyttäjäystävälliset kotisivut päästävät sinut pälkähästä

Kotisivujen uudistaminen

Kotisivujen uudistaminen alkaa siitä, että mietitään vastauksia seuraavin kysymyksiin: Mitkä ovat tärkeimmät tavoitteesi? Mikä on kotisivujen tarkoitus? Miten ne vastaavat uusien ja vanhojen asiakkaiden tarpeisiin ja tukevat myyntiä. Yksinkertaisesti sanottuna, mitä hyötyä niistä on?

Vastaukset näihin kysymyksiin määrittelevät kotisivujesi tekstisisällön ja kuvat. Edellisten perusteella toteutetaan uuden kotisivusi ulkoasu (layout).

Hakukoneoptimointi (SEO)

Hakukoneoptimointi on kotisivujen sisäistä optimointia (On page SEO). Se on mm. tekstisisällön, metatietojen, sisällön ja sivuston rakenteen, kotisivujen sisäisen linkityksen ja kuvien optimointia. Ulkoiseen optimointiin (Off page SEO) kuuluu mm. ulkoisten linkkien, sosiaalisen median ja maineenhallinnan rakentelua.

Memberstack

Oletko rakentamassa yhteisöä

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Kotisivujen käyttäjäystävällisyys

Kotisivujen sisällön rakenne pitää olla sellainen, että sivut ovat käyttäjä- ja hakukoneystävällisiä. Tämä on huippupalvelua asiakkaillesi.

Kotisivujen toteutus ja ylläpito

Toteutus

Toteutan nettisivusi joko avaimet käteen tai tarpeen mukaan suunnittelusta aina julkaisuun asti.

Kotisivusi ovat aina räätälöidyt toiveittesi ja vaatimustesi mukaisiksi.

Käytän työkaluja, joilla verkkosivut voi nopeasti rakentaa ja joita voit halutessasi itse ylläpitää.

Hakukonenäkyvyydellä
on iso merkitys viestisi löydettävyyden kannalta. Se täytyy ottaa huomioon sekä verkkopalvelun teknisessä rakenteessa, sisällön hierarkiassa että yksittäisten sivujen sisällön määrässä ja laadussa.

Digimarkkinointi

Hakusanamarkkinointi – Google, YouTube, Facebook, LinkedIn ja Twitter

Hakusanamarkkinointi Googlessa on oma tieteenalansa. Jos tavoittelemasi avainsanat ovat kovin kilpaillut, voit helposti joutua maksamaan satoja ellei tuhansia euroja kuukaudessa, jotta mainoksesi sijoittuisivat hyvin tuloksissa. Sijoitus ja hinta riippuvat useista tekijöistä. Niistä voit lukea lisää Googlen omilta sivuilta.

Markkinoimasi tuotteen tai palvelun kohderyhmää saattaa löytyä myös YouTubesta, Facebookista, LinkeInistä tai Twitteristä, jolloin voit käyttää myös näitä markkinointi- ja mainoskanavina.

Mainos saattaa herättää asiakkaassa kiinnostuksen tuotteeseen tai palveluun. Tämä ei vielä takaa myyntiä.

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi on kaupallisen viestin lähetys yhdelle tai samanaikaisesti useammalle ihmiselle. Viesti voi olla myyntikirje, jossa on linkki verkkosivulle. Verkkosivulta löytyy sitten tarkempia tietoja viestin sisällöstä tarjoomasta.

Tekstiviestimarkkinointi

Tekstiviestimarkkinointi eroaa sähköpostimarkkinoinnista siinä, että lähetät viestisi tekstiviestinä.

Kotisivupaketti alkaen 799€ (+alv 24%)

Kotisivupakettiin kuuluu
- kotisivujen toteutus ja ylläpito 3kk
- sisällön mukainen ulkoasu
- tekninen hakukoneoptimointi
- yhteydenottolomake
- Google maps -kartta
- koulutus, tekninen tuki ja ohjeet kotisivujen normaaliin käyttöön

Aikataulu: Tällaisen kotisivun suunnitteluun ja toteutukseen menee n. 2-4 viikkoa.

Toimitukseen kuuluu lisäksi Webflow webhotellin käyttöönotto. Webhotellin (Basic) hinta alk. 14€/kk. Tämä riittää usein pienen yrityksen markkinointisivustoon (maksimi sivumäärä 150 sivua). Jos haluat lisätä kotisivuillesi blogin, niin webhotellin (CMS) hinta on 23€/kk. Täältä löydät lisätietoja Webflow webhotellien hinnoista. Vastaan mielelläni kaikkiin kysymyksiin liittyen Webflow webhotelleihin. Webflow webhotelli on turvallinen pilvipohjainen palvelu. Sinun ei tarvitse huolehtia tietoturva eikä ohjelmistopäivityksistä kuten WordPress webhotelleissa.

Tämä kotisivupaketti sopii pienelle yritykselle, joka haluaa näkyvyyttä ja asiakkaita nettisivujen kautta.

Kotisivupaketin lisäpalvelut

Kotisivupaketti ei kata seuraavia palveluita:
- tekstisisältö, (huomaa, että tekstisisältö ja muu media kuten kuvat ja animaatiot, yleensä määrittelevät kotisivujen ulkoasun)
- analytiikan koulutusta,
- chat,
- valokuvat,
- logon suunnittelu, yritysilme,
- käännökset, erikieliset versiot,
- verkkokauppa,
- uutiskirjeet,
- kommentointimahdollisuus (blogiin/sivustolle)
- varaus- tai tapahtumakalenterit,
- domainin hankintaa,
- sähköpostipalvelua,
- ulkoasu- tai tekstimuokkauksia sivustoon 3kk:n jälkeen toimituksesta

Halutessasi saat nämäkin lisäpalveluna!

Hakukoneoptimointi omaan tekstisisältöösi: alk. 59€/h (+alv24%) riippuen sisällön määrästä.

Tuki 3kk:n jälkeen toimituksesta: Sivuston ulkoasun ja tekstien päivitys alk. 39€/h (+alv24%).

Laskeutumissivu ja konversio-optimointi – Lisäpalvelu 499€ (+alv24%)

Kaikki edellä mainitut digimarkkinoinnin keinot johtavat "mainoksen" klikkaajan jollekin verkkosivulle. Tätä sivua kutsutaan laskeutumissivuksi (landing page). Laskeutumissivulla markkinointiponnistelusi arvo mitataan. Tavoitteenasi on saada vierailija tekemään haluamasi aktiviteetti. Se voi olla tuotteen tai palvelun osto, ajanvaraus, uutiskirjeen tilaus, yhteydenottopyyntö tai vastaava.

Suunnittelen ja toteutan laskeutumissivuja. Laskeutumissivujen yhteydessä puhutaan usein konversio-optimoinnista, jolla yritetään parantaa sivun konversiota (conversion rate). Conversion rate määrittelee sen, miten mainos "konvertoi". Laskeutumissivun "tehokkuus" määrittelee sen, miten hyvin mainos konvertoi. Siksi on erittäin tärkeää, minne mainoksen klikkaajat ohjataan. Yleisin virhe on ohjata mainokset yrityksen kotisivulle. Tämän virheen tekee suurin osa ns. hakukoneoptimointiyrityksistäkin.

Miten mittaat kotisivujen uudistamisesta ja hakukoneoptimoinnista saatavaa hyötyä – analytiikka

Kotisivujen uudistamisen ja hakukoneoptimoinnin onnistumista voit mitata seuraamalla verkkosivustosi vierailijoiden tai uusien kontaktien määrää.  Vierailujen määrä ei välttämättä vaikuta myyntiisi, mutta antaa viitteitä siitä, mikä vierailijoita kiinnostaa ja millaisiin ongelmiin haetaan ratkaisua. Haluat myös varmistaa, että houkuttelet oikeanlaisia asiakkaita.
Verkkosivujen analysointiin löytyy hyviä työkaluja ja verkkopalveluja. Näillä voit itse testata ja analysoida kotisivustosi toimintaa.

Artikkelit